Tags

, ,

het weer

Het ging over het weer, altijd vaste prik: zo wat kissebissen over zon en regen. Dus wat woordenschat. Blaadje rondgedeeld met alles d’r op en d’r aan. Iconen van zonnig, bewolkt………En dan – als had mijnheer Six de special effects van George Lucas ingehuurd, begon daar- aan de overkant van de straat een drie-D spektakel. Ik dacht nog :hoe leg je bewolkt; wind, onweer en bliksem uit in Total Physical response maar dat was dus geeneens nodig. Mijn leerlingen begrepen instant waar het over ging en alsof ik de allerhoogste ter hulp had geroepen. . Omdat we nog minuten verwijderd waren van de pauze trok ik het raam open om te roepen dat het zo wel kon volstaan. U gelooft het niet maar even later stonden we samen op de stoep in de zon. Ik dacht dat wil ik de profeet nog wel eens zien doen. God is mijn maatje ok maar het toeval overvalt je alleen als je het omarmt.boom

