Tags

, , , , , ,

images
Die ene Romein die mij die spons met azijn toestak was van het fidele soort. Ik kon zoveel hebben als ik wou en meer ook. Het was niet meteen balsamico maar ook geen bocht. Als je daar zo uren uithangt aan dat kruis dan kijk je niet op een slok. “Heer in uw handen geef ik mijn geest” was een understatement. Ik was wat je noemt poepeloere, alleen zou ik nooit beneden geraakt zijn.

Goed dat Jef van Arimathea mij daarna in een spelonk te rusten legde. Ik heb mijn roes uitgeslapen en eerlijk waar: van een kater geen spoor. Ik kan water in wijn veranderen dus is het een kleintje om van azijn dom perignon te brouwen. Het had gekund maar om mijn imago van revolutionair wat trouw te zijn heb ik voor Tequila gekozen.

Geef toe, een, wel opvergoten afscheidsdiner, tapas in de hof van olijven en dan op de lapen op Golgotha. Wie doet het mij na, fris als een hoentje en vanavond nog een barbecue met een paar gasten in Emmaus. . Ik zal het bij een simpel visje houden.

In het script van George Lucas staat ook nog een meet en greet met een vijfhondertal personen dat is voor morgen neem ik aan want na de barbecue in Emmaus ga ik langs bij Maria Magdalena. Het kan zijn dat ik vannacht niet meer naar de spelonk kom. Zoek dus geen levende onder de doden.Maar morgen verschijn ik zeker in uw midden. Afgesproken.

p.s. Thomas zal er niet zijn heb ik gehoord maar als die spijkerhard bewijs wil dan kom ik volgende week wel bij hem langs. Ik blijf nog wel even in het land maar liefst incognito. Ik hoop dat dit mag volstaan wat betreft mijn round abouts. Tegen een eventuele dopingcontrole heb ik geen enkel bezwaar. Voor een eventuele DNA-proef op de lijkwade gelieve u tot het bisdom Turijn te wenden.

