Tags

, , ,

Wat hebben wij deze week geleerd

Wil je een campagne lanceren die bedoeld is voor een beperkte doelgroep, zeg maar jongens en meisjes die naar Brazilië willen om daar de Rode Duivels aan te vuren dan gaat dit als volgt. Je lanceert je campagne niet via een discrete direct mail maar gewoon online.

Picture 134
Je weet dat krediet aanbieden tegenwoordig wat heikel is: leningen om leningen af te betalen, woekerinteresten enfin wat een bank vroeger gewoon deed geld bewaren en dat uitlenen is tegenwoordig verdacht. Terecht. Voor je het weet voel je de baard van Oostende in je nekvel.

Wacht dus tot uw campagne de waan wordt van de dag. Verontwaardiging alom en u wordt geïnterviewd en krijgt maximale airplay. U zegt dat u de campagne terugtrekt en dat die bedoeld was voor een niche van tweeverdieners die gewoon liever hun geld in een hedgefund zien verdwijnen dan daarmee vliegtuig, hotel en ontbijt te bekostigen. Op de kritische vraag of de lening ook teruggeschroefd wordt antwoorden dat de lening blijft omdat de grondwet dat toestaat.

Resultaat iedereen weet nu dat geld lenen een makkie is.

Ivo Mechels, de woordvoerder van Test-Aankoop, liet via de microblogsite Twitter al weten tevreden te zijn met de beslissing van Belfius. “Bravo #belfius voor het terugtrekken van de reclame voor #voetballeningen. Onze ethische vragen worden daarmee beantwoord”, klinkt het. Wel Michiels dankzij jouw twitter weet het kleinste kind nu waar hij kan lenen. Wij waren namelijk al lang de naam van de bank vergeten. Want zo gaat dat, thanks voor reminding us. Waar gaan we naartoe alss dus ook Test-Aantkoop, VTM, RTL, VRT en alle kranten gratis diensten leveren voor de geodkoopste krediet-campagne van het jaar: naar Belfius.

Advertenties