Tags

, , ,

 

 

 

 

 

Atleet Usain Bolt hield het gisteravond in Moskou na nauwelijks tweehonderd meter lopen voor bekeken. Was hij boos omdat de security hem bij de start gevraagd had om gewoon recht in de startblokken te gaan en niet langer het publiek te amuseren? Luttele seconden na de start stopte Bolt de wedstrijd en ging vervolgens met de vlag van Jamaica het stadium rond onder een daverend applaus van zijn fans die blijkbaar instemden met het forfait van de boze atleet. Op de vraag naar zijn toekomstplannen antwoordde Bolt voorzichtig.

“Ik wil ten eerste blessures vermijden en elk jaar op niveau blijven lopen. In de verdere toekomst is Rio mijn grote doel, daar wil ik voor de derde keer op rij olympisch kampioen worden, maar dan moet ik hard blijven werken.”

Bolt borg ook zijn plan om te gaan verspringen definitief op: “Vroeger dacht ik er wel eens aan me een seizoen toe te leggen op het verspringen, maar het risico op blessures is te groot, je moet het lot niet tarten.” .

