Tags

, ,

m>Binnengekomen bericht: Torfs verlaat CD&v</em>

<em>[Eigen berichtgeving]
Grote commotie binnen de christen-democratische familie. E.H. Torfs verlaat de partij en het seminarie van Bonheiden .Wij ontmoeten de professor voor een allerlaatste interview. Afspraak bij de ontvangstbalie in het seminarie van Bonheiden alwaar hij zijn bescheiden in dozen aan het stoppen is.

-U verkast?

-Wel met de nieuwe wending in mijn carrière blijft er weinig tijd over om nog langer in te staan voor de opvang van BV’s met burn out. Walter Capiau  blijft hier nog een paar dagen maar dan moeten wij hem helaas overdragen aan het internationale Rode Kruis.

-Was de CD&V dan geen keuze van het hart.

-U kent de uitspraak wie op zijn twintigste geen tsjeef is heeft geen hart, wie dat op zijn vijftigste nog altijd is heeft geen verstand.

-De jaren van verstand zijn aangebroken maar mist u de showbizz niet daar in die gortdroge senaat?

-Ik zal vooral het seminarie missen, u weet dat wij naast het retraitecentrum voor BV’s met burnout ook een BV-academy hebben. Greet Opdebeeck was in 2004 onze eerste studente.. En recent hebben wij toch een paar successen  geboekt onder andere met  Astrid Bryan, BV’s komen niet out of the blue die moeten bagage hebben zeker als ze naar Hollywood gaan.

-En wat zit er in de bagage van Bryan?

–Een karnavalsbril met snor, een aardappelzak, en toupet en een volledige Drindldracht-uitzet inclusief Tirolerhoed. Nou dat laaste hebben wij haar niet eens aan laten aantrekken of opzetten want de stoppen sloegen bij alle seminaristen zo al door toen Astrid de bril en de toupet opzette. Hier is een achttien karaats BV in de maak, zoveel is zeker.  Ik zal de BV-academy blijven volgen maar de dagelijkse leiding komt in handen van Siegfried Bracke.

-De ex-kingmaker die BV’s gaat opleiden. Een skoop, neem ik aan mogen, wij die publiceren?

-Ja, maar zeg niet dat het van mij komt. Officieel is die door broeder prior aangetrokken en er waren nog meer kandidaten, onder andere Servais Verherstraeten,Margriet Hermans en Pol Vandendriessche.

-Mag ik stellen dat wij u toch gaan missen na al die interviews hier op Sixlog, hebt u nog een laatste wens

-Het gevoel is wederzijds en een laatste wens: ik ben geweldig jaloers op die ene captatio benevolentiae uit een van uw weergaloze gespreken, dat ik hem het liefste zou stelen: “kiezen is altijd verliezen.Neem nu Siegfried & Rik: alsof de Engelen een geslacht gekregen hebben”.

-Ga uw gang….Senatorfs

