Tags

, , , , , , , , , , ,

 

De webmeester is in drukke doen, het uitschrijven van de Knack-saga en het binnenhalen van Camps : dat spoort aardig. Tijd voor een vraagsprek, vonden wij. Waar wil hij met sixlog en nac minizine naartoe?

-De website lag al een tijdje in een droogdok en plotsklaps leek de schuit varensklaar mogen we het zo samenvatten?

– Inderdaad, oorspronkelijk wisten we niet zo goed wat aan met de nieuwe domeinnaam dot net maar toen dot be de uitzonderlijke kans kreeg om Valerie Trierweiler’s eerste dag in het Elysee te verslaan leek de magazineformule voor de hand te liggen.

-Overnight een redactie uit de grond stampen is geen sinecure maar u had natuurlijk ervaring opgedaan bij De Morgen in de jaren negentig toen Walter De Bock daar der schuit drijvende hield?

– U moet dat in zijn context zien. De Morgen dreigde midden de jaren negentig zijn appellation contrôlée te verliezen. Ik hoor het Walter De Bock nog zeggen: “kom de bellen maar eens in de vaten blazen”. Heb ik ook gedaan tot Yves Desmet de leiding van De Bock overnam en De Morgen ging positioneren als laat ik maar zeggen een wereldwijntje.

-U had de reputatie om uw medewerkers tot ver over de deadline te begeleiden?

-De redactie huisde toen in een Brusselse achterbuurt vlakbij het Zuidstation en ‘s avonds was het daar schrale Hans in de kast dus mijn medewerkers stuurde ik naar de nachtwinkel in het centrum om voorraad te bunkeren en nog wat repen Dafalgan en Glenbuterol te bemachtigen voor de jongens en de meisjes van de lay out. Ondertussen schreef ik zelf hun stukken. Dat laatste is mijn handelsmerk geworden met dit voordeel dat de deadline voor een webmazgazine, als begrip, zo rekbaar is als de elastiek in de G-string van Rocco Sifreddi.

lees verder

