Tags

, ,

Hebt u dat ook, die voorliefde voor dat ene kopje waar je je koffie uit drinkt. Het ziet er meestal niet uit, uw partner had het la lang willen dumpen en het komt meestal niet op tafel als er gasten zijn. Maar koffie is geen koffie zonder dat ene kopje.

Kom op ik wil een foto van U en uw lievelingskopje. Zal ik het even voordoen:

Gerrit Six
Ukkel
leraar/journalist
drinkt Italiaanse koffie

Mijn kopje komt uit de business class van Sabena. De curator heeft er geen beslag op kunnen leggen want ik heb het verdonkeremaand in de tijd dat ik nog business kon vliegen. Dit is de overlever van een setje van drie zonder bijpassend bordje. Het staat ondertussen tien jaar in de kast en wordt iedere dag gebruikt voor het dozijn espressi wat ik drink. Oortje gebroken en opgebaard in afwachting dat ik secondelijm koop. Ik hou van de vorm, de handzaamheid en de conische vorm. En vooral zijn kleinheid (diameter 77mm) . Ik zou niet zonder kunnen.

Dus
naam:
woonplaats:
bezigheid:
soort koffie/thee of andere:

presentatie:
waar vandaan
beschrijving

en een foto!
waarom

